Ce este vitamina C?

Vitamina C (acid ascorbic) este o vitamină solubilă în apă (hidrosolubilă), esențială pentru buna funcționare a organismului, care nu poate fi produsă (sintetizată) de corpul nostru. Vitamina C naturală se găsește în multe fructe și legume, inclusiv în portocale, căpșuni, kiwi, ardei gras, broccoli, varză kale și spanac.

De ce ai nevoie de un supliment de vitamina C?

Numim deficiență de vitamina C dacă vitamina C lipsește din alimentația zilnică sau e prezentă în cantități mici. Deficitul de vitamina C poate rezulta dintr-o dietă deficitară în fructe și legume proaspete. De asemenea, gătitul poate distruge o parte din vitamina C din alimente.

În cazul unor condiții determinante, riscul de deficit de vitamina C poate crește.

Semnele deficienței de Vitamina C:

  • Stare de oboseală, slăbiciune;
  • Dureri ale articulațiilor;
  • Dureri musculare;
  • Piele uscată;
  • Păr uscat, care se rupe ușor;
  • Inflamarea gingiilor (gingivită);
  • Învinețirea rapidă a pielii după lovituri;
  • Sângerări nazale;
  • Pierderi în greutate.

Persoane cu risc ridicat de deficiență vitamina C:

  • Persoanele fumătoare;
  • Persoanele dependente de alcool sau droguri;
  • Persoanele în vârstă;
  • Femeile însărcinate și care alăptează;
  • Dietele extreme;
  • Persoanele cu afecțiuni ce împiedică buna absorbție a vitaminelor.

Condiții care pot crește cerințele organismului pentru vitamina C:

  • Sarcina
  • Alăptarea
  • Tulburări care provoacă febră mare sau inflamație
  • Glandă tiroidă hiperactivă (hipertiroidism)
  • Diaree care durează mult
  • Intervenție chirurgicală
  • Arsuri
  • Fumatul, care crește necesarul de vitamina C cu 30%

Doza zilnică recomandată

Avem nevoie de o cantitate optimă de vitamina C

Doza zilnic recomandată (DZR) de vitamina C este de 90 mg pentru bărbaţi şi de 75 mg pentru femei.

Numai o cantitate limitată de vitamina C poate fi stocată în organism, iar surplusul neabsorbit este excretat prin urină, în decurs de câteva ore de la administrare;

La dozele de peste 1000 mg/zi, absorbția vitaminei C scade sub 50%.

Cu cât este mai mare aportul de vitamina C într-o doză, cu atât mai puțin poate fi utilizată de către organism (ex.: 1 capsulă de 200 mg de vitamina C tradițională este suficientă pentru a satura sângele aproape în totalitate).

Vitamina C în exces poate fi dăunătoare organismului

O doză zilnică de peste 2000 mg (max. recomandat) poate să provoace greață, diaree, durere abdominală și poate influența analizele de sânge pentru glicemie. Dozele mari de vitamina C tradițională pot produce aciditate gastrică.

Doza zilnică recomandată de vitamina C adulți diferă în funcție de o serie de factori:

  • Femeile însărcinate, sub 18 ani – 80 mg;
  • Femeile însărcinate, peste 19 ani – 85 mg;
  • Femeile care alăptează, sub ani 18 ani – 115 mg;
  • Femeile care alăptează, peste ani 19 – 120 mg;
  • Bărbații peste 19 ani – 90 mg;
  • Femeile peste 19 ani – 75 mg.

Doza zilnică recomandată de vitamina C copii diferă în funcție de vârstă, astfel:

  • 0-6 luni – 40 mg;
  • 7-12 luni – 50 mg;
  • 1-3 ani – 15 mg;
  • 4-8 ani – 25 mg;
  • 9-13 ani – 45 mg;
  • Baieti, 14-18 ani – 75 mg;
  • Fete, 15-18 ani – 65 mg.

Novo C plus suplimentează nivelul de vitamina C din organism

Administrarea orală de vitamina C încapsulată în lipozomi duce la creșterea semnificativă a concentrațiilor de Vitamina C în sânge, comparativ cu administrarea orală de vitamina C tradițională.

Prin intermediul tehnologiei lipozomale, vitamina C este protejată de sucurile digestive și permite o eliberare prelungită în organism pentru cea mai bună absorbție.

Comandă Novo C Plus de la farmaciile partenere:

Poți găsi Novo C Plus  – Vitamina C lipozomală pe website-urile sau în cadrul magazinelor fizice ale farmaciilor partenere.